Thursday 28.3.2013 23:06:55, Jakuje
Poslední měsíc tak nějak zvláštně utekl. Nevím čím to je, ale od minulého článku většina věcí fungovala jak měla a tak stačilo psát, studovat materiály, psát a psát a dnes mám před sebou funkční player pro Wherigo na platformě WebOS, několikrát ozkoušený v terénu. A o tom bych dnes chtěl něco málo napsat, protože strukturu aplikace a Wherigo knihovny budu popisovat v bakalářské práci.
Čertova rokle (GC1AT9C)
Pokusy v terénu jsem prováděl v blízkém okolí domova. Jeden večer jsem zkusil vyrazit na tuto nejbližší a nejjednodušší keš, ale už cestou na výchozí souřadnice jsem objevil chybu v uživatelském rozhraní. Po každém obnovení GPS pozice se mi zavřela aktuálně otevřená pozice. Věděl jsem přesně kde je chyba a tak stačilo otevřit editor a příslušný řádek ve zdrojovém souboru opravit - to je ta výhoda interpretovaných aplikací :)
Během večera jsem prošel bez problémů všechny zastavení a nakonec našel i samostatnou krabičku, ke které mě dovedla šipka. Ale to nebylo ono. Tuto už mám zalogovanou několik let a tak mě čekala další výzva - zkusit něco kde jsem ještě nebyl.
Zapeklitý případ (GC2D0K8)
Na tuto keš jsem měl spadeno již dlouho, ale teprve nyní jsem si ji mohl doopravdy odehrát. V počítači, nebo simulovaně jsem si ji prošel několikrát všemi cestami a odladil všechny vstupy a nepřesnosti zobrazení. Nakonec mě čekala hodina běhání a ježdění po městě tam a zpět, ve strašné zimě a nakonec dovedení na místo, kde jsem v denní hodinu keš odlovit nemohl. Tak jsem tedy zalogoval cargtridge a na keš stále čekám.
Ostrá Horka (GC4601T)
Druhá nejbilžší wherigo od domova a vyšla docela nedávno a tak mě zajímalo o čem bude. V úterý jsem jen tak naslepo, abych nevěděl co mě čeká, jel na výchozí souřadnice, ale to mě čekala jen ukrutná zima a kočka bez šipky - podcenil jsem implementaci prvků v kategorii "You see" a díky tomu jsem nevěděl kam mám jít. Doma, při porovnání s emulátorem, mi bylo jasné kde jsem udělal chybu, kterou jsem brzy napravil.
Ukládání rozehrané hry
Poslední dny jsem intenzivně pracoval na ukládání a obnově hry ze souboru, což je velmi praktické, pokud aplikace nebo telefon přestane odpovídat, nebo pokud se potřebujete vrátit o zastavení zpět. Jako jediný (z lidí kteří dělají přehrávače pro různé platformy) jsem sem pustil do napodobení GWS formátu, který využívají zařízení Garmin, nebo Emulátor. Jedná se o binární formát, ve kterém jsou uloženy všechny objekty hry a v případě dostatečné snahy by mohl být zpětně kompatibilní a tudíž použitelný v Emulátoru/Garminu, nebo nahrávatelný na web pro odemčení cartridge.
Aktuálně jsem pouze ve fázi, kdy jsem schopný načíst uložený soubor z Emulátoru a načíst svůj vlastní :)
Další výhledy?
Začátkem tohoto týdne jsem chtěl začít pracovat na dokumentaci, tedy konečně na bakalářské práci a na tom, co budu vlastně odevzdávat. Obávám se, že tuto aplikaci si na telefonu bude moci vyzkoušet jen málokdo (přece jenom, webOS není příliš rozšířený). Tak tedy zítra plánuji (kromě dalších testů, vylepšení grafické stránky aplikace a tak dále a tak dále) začít psát, protože jsem na to od ledna nesáhl.